Benvolgudes i benvolguts,
Davant la situació extraordinària que vivim actualment d’expansió de la COVID-19 i que ens obliga a abaixar el ritme de les nostres vides i a restringir els nostres moviments, ens adrecem a vosaltres amb desig que la salut us acompanyi i amb la petició expressa d’assumir la responsabilitat col·lectiva de no córrer riscos innecessaris que puguin facilitar encara més la propagació de la malaltia. Ara més que mai és moment de tenir ben present les cures mútues i l’ajuda a les persones més vulnerables i necessitades.
Us animem a afrontar aquest repte amb tota la força i paciència necessàries, i, alhora, a considerar-lo una com una oportunitat per reflexionar, redescobrir capacitats pròpies oblidades o establir noves relacions veïnals o comunitàries. En qualsevol cas, ens adrecem a vosaltres també, per informar-vos d’algunes qüestions d’interès i que us poden ser d’utilitat.
Barcelona des de casa
L’Ajuntament de Barcelona, mitjançant la plataforma de participació ciutadana decidim.barcelona, ha posat a disposició de la ciutadania un espai de suport mutu i de cures mentre duri el període d’excepcionalitat i les mesures d’aïllament. L’objectiu principal és que a través de les iniciatives comunitàries i coneixement col·lectiu es pugui rebaixar l’angoixa, la soledat i l’estrès emocional que poden produir-se aquests dies.
En aquest espai digital s’agrupen les iniciatives en quatre grans àmbits:
- Cures col·lectives i suport mutu
- Recursos educatius
- Iniciatives culturals
- Recursos de suport esportiu i per fer esport a casa
L’espai digital inclou tota la informació per al suport col·lectiu sense substituir, en cap cas, la resta de fonts oficials d’informació en relació amb la gestió de la COVID-19, ni tampoc és un espai d’atenció a la ciutadania de l’Ajuntament de Barcelona o altres administracions, que té ja altres canals establerts.
A través de la imatge de sota podeu accedir a l’apartat general de ciutat, i pel que fa al nostre districte, aquí podeu consultar les iniciatives recopilades en marxa actualment, les quals es poden anar incrementant a través de la vostra aportació directa registrant-vos a la plataforma decidim.barcelona. Us animem a fer-ne ús i a participar-hi.
Informació general sobre la gestió de la COVID-19 a Barcelona
Aquí trobareu la informació actualitzada referent a la gestió de la COVID-19 a la ciutat, i en aquest enllaç, el decret d’alcaldia per garantir-ne els serveis públics essencials.
Pel que fa als dubtes i qüestions que puguin sorgir en relació amb obres, tràmits, neteja, residus, parcs i jardins i mobilitat, en aquest enllaç trobareu un espai amb les preguntes i respostes més freqüents.
Altres informacions específiques d’interès:
Feminismes i dona – Informació sobre els serveis municipals adreçats a les dones durant l’estat d’alarma per la COVID-19
Educació – Cancel·lades les quotes a les escoles bressol municipals, a les de música i el Conservatori
Empreses proveïdores Ajuntament – Suport municipal a les empreses proveïdores per protegir els llocs de treball durant la Covid-19
Famílies, autònoms i empreses – Flexibilitat fiscal per garantir la liquiditat a famílies, autònoms i empreses
Tributs municipals – Barcelona suspèn i ajorna el pagament de tributs municipals com a mesura d’ajut urgent a l’economia local davant l’estat d’alarma per la COVID-19
Oficina tributària d’atenció i assessorament fiscal per a la ciutadania i les empreses
Cultura – Deu mesures per impulsar la cultura a la ciutat davant la COVID-19
Serveis socials – Barcelona desplega tres dispositius addicionals per atendre persones en situació de vulnerabilitat
Recordeu que:
– Estan tancats tots els parcs i espais de lleure a l’aire lliure, excepte les àrees d’esbarjo de gossos.
– Queda suspesa la recollida de trastos i mobles vells.
– S’ha ajornat el període sancionador de la zona de baixes emissions.
– S’han aturat les obres públiques de la ciutat, i no es poden fer obres als domicilis particulars.
Activitat dels consellers de BComú al districte
Durant aquest període d’excepcionalitat, els consellers Sena i del Llano continuen desenvolupant la feina des de casa, contactant amb veïns i veïnes del districte per informar-los de qüestions rellevants del districte i de la ciutat, i per posar-se a la seva disposició en allò que estigui a les seves mans. Així mateix, estan recopilant d’informació sobre la gestió de la COVID-19 per facilitar-la en cas de dubte per part d’algun veí o veïna i alhora estant proporcionant la informació del districte que els sol·liciten les diferents regidories/àrees de l’Ajuntament.